Sunday, December 21, 2008

Perempuan dan Futsal ?

ahha! siapa cakap kaum Perempuan tak boleh main Futsal? tengok cerita Gol & Gincu pun boleh tahu jawapan dia kan? mungkin tak lah sehebat dan tak selasak kaum lelaki. tapi tak salah kan kalau kaum perempuan, wanita, atau gadis nak main sukan ni? sekadar bersukan dan mengeluarkan peluh. or mybe dah minat nak buat macam mana. alah, kaum lelaki pun ada yang tak reti main Futsal ni. baru masuk padang sekejap tak sampai satu jam dah mengah. tercungap sana sini. haha. takdelah, sebenarnya sama lah jugak dengan perempuan. tu bergantung pada stamina seseorang lah kan? yang kat luar sana jangan terasa okay? (sape makan lada dia yang terasa manis) haha. lol :P
okay, sebenarnya memang lah main Futsal ni best, tapi ianya memerlukan tenaga, stamina dan kelasakan yang banyak. kalau tak memang out lah en. saya sendiri pun masih di tahap main cincai-boncai. haha. saya saja je nak kemukakan topik Futsal dan Perempuan niy sebab ada segelintir pihak yang tidak bersetuju sukan ini dimainkan oleh kaum wanita. kalau tak salah saya lah kan, Futsal ni dicipta dan tercipta memang untuk kaum Perempuan. oleh sebab sukan BolaSepak menggunakan padang yang besar dan tanggapan orang, kurang manis kot bila perempuan bermain sukan BolaSepak ni. maka terWUJUDlah satu sukan yang dinamakan Futsal. dan oleh sebab kaum wanita kurang berminat dengan sukan ini, jadi lama kelamaan kaum lelaki juga ramai yang berminat dan tertarik dengan sukan tersebut. inilah serba sedikit pengetahuan saya dalam sukan ni. hehe.

jadi, kepada sesiapa yang rasa Futsal ni hanya untuk kaum lelaki, anda salah, salah dan salah. haha. kalau tak percaya jugak, sila lah rujuk kepada mana mana kaunter pertanyaan dan tanya tentang sejarah terciptanya sukan tersebut okay? if masih nak nafikan jugak, silalah balik rumah, kurung dalam bilik 24jam, jangan keluar sehingga anda rasa puas hati. haha.
trimas~

sekian sekian & sekian :D

by,
alynn.

No comments:

Post a Comment