Friday, October 9, 2009

// "alynn, kau pernah couple tak?"

hampir semua orang yang baru kenal aku tanya soalan tu. naik bosan aku. aku pelik jugak, wajib sangat ke nak tahu jawapan dari soalan tu? hish, pelik pelik je dunia sekarang.

kalau kau nak tahu soalan tu adalah soalan yang paling aku benci sekaligus malas nak jawab sebab jawapannya tetap sama dari dulu sampailah sekarang,

"Tidak. dan Tidak"

Kata-kata manis dan janji palsu tak seindah taman firdausi sayang..


aku pusing, lihat kiri kanan, depan belakang. semua sama. ya, sama. semua? oh my god.

Cinta Cinta Cinta..

pelik bukan ? ape benda tu cinta ? siriously aku tak berapa nak faham dengan benda tu. aku bukak kamus, dia tulis; perasaan atau berperasaan sangat sayang kepada something (negara, manusia, dll) kadangnya aku pelik juga, budak 9 tahun dah pandai bercinta ? wow ! hebatnya dunia sekarang kan ?

cehh, aku bercakap disini macam aku ni pun tak 'terjebak' dalam bendealah tu pulak. siapa je yang tak pernah rasa sayang kan? aku pun manusia biasa yang punya hati dan perasaan. cuma belum pernah rasa yang kaw kaw punyaa. mungkin aku terlalu muda kan? okay, ini poyo yang teramat.

dan.. jiwang =,='

haha, mungkin disebabkan bendealah ni lah aku jadi jiwang. cukuplah 2-3 kali aku 'terjebak' dalam gejala yang tak sepatutnya aku 'masuk' waktu muda-muda macam ni. dan kalini aku harap dah cukup lah setakat ini. penat sudah aku melayan perasaan bodoh ni.

kata orang, (sebenarnya tu abang aku sorang je yang yang cakap) semua tu pengalaman.. ahh pengalaman apa tu? pengalaman yang boleh binasakan kita suatu hari mungkin? ohh iya, pengalaman untuk lebih berhati-hati di masa depan lah ye. tapi tidak bagi aku. haha. i'm idiot and i know that. cheer!

aku penat lah kawan..


aku toleh kiri, Cinta
aku toleh kanan, Sayang
aku pandang depan, Suka
aku pandang belakang, Semua nya ada!


ohh sebelum aku terlupa, ini mungkin untuk kamu sayang :)


Setiba di persimpangan,
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

Sekali sekala ada
Ada rindu yang datang tiba tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

By Alyah - tak mungkin kerana sayang

No comments:

Post a Comment