Saturday, April 17, 2010

// Pulang dari Balai Bomba aku terus disini

Fuhh, Semangat betul aku ni !

*sengih*


Ni api. yaa, api.

aku takda cerita berkenaan dengan api. tapi aku baru balik dari Balai Bomba. ye lah, kalau ingat bomba, comfirm ingat api kan? Aku tak bermain dengan api pun sebenarnya. cuma, tadi aku buat kawad hos basah dimana aku berlatih untuk memadam api.


Ni dia alatan yang digunakan. *jeng jeng jeng*

i) Hos
ii) 2 Nozzle
iii) Pencabang (sorry aku tak ingat nama dia yang sebenarnya)
iv) Stand Key (tiada dalam gambar)

Kawad Hos 3A dua nozzle ni memang best lah. last aku buat time form 2. tahun lepas aku tak buat sekali pun sebab aku tak aktif sangat tahun lepas. ye lah, PMR katakaaann~

Hari ni aku jadi orang pertama; Ketua kumpulan. hahaha. seronooook. masa kau pegang nozzle tu, and masa air keluar, fuhh.. berat memang berat, tapi puas gila ! then cikgu suruh arahkan ke atas, jadilah 'hujan palsu' yang selalu ada dalam cerita-cerita atau drama-drama di Malaysia ni.

lepastu kemas. buang air dalam hose, then kumpulan lain pula buat. hahaha. penat!

ohh iya, sebelum tuu aku ada buat kawad hos 1, saluran bantumula. yang ni kita guna hose-reel. hose-reel ni slalu ada kat sekolah, shopping mall atau dalam jentera bomba tu sendiri ada hose-reel ni. nak tengok macam mana ghuponya? hah, macam ni;


tadaaaaaaaaaaa~

ni hah. comfirm korang penah tengok kan? *senyum*

kawad Hos 1, saluran bantumula ni yang paling senang. takpayah cerita pun korang comfirm boleh tahu cara nak guna dia. kan. okay lah. sampai disini saja. aku penat ni. jumpa lagi!


p/s: Hidup Bombaa!! (semangat)

No comments:

Post a Comment