Saturday, August 8, 2009

//sekali sekala menulis apa salahnya kan?

aku bingung, tidak berdaya lagi menahan ..,

aku yang hilang dalam diam
bagai layang-layang terputus talinya
terbang ditiup angin di langit biru
dikutip sang gagak dibawa ke sangkar terletak anaknya
aku diam ..

bersama anaknya gagak banyak mulutnya
bingit tapi ku tulikan saja organ pendengaran ini .,
sepi aku menghitung hari yang mendatang ..,
dunia fantasi .. dongeng ..

realiti dihadapan harus ku tempuh .,
lama sudah aku menunggu
menunggu gelora beriak tenang
menanti angin bertiup reda
mengharap langit berbintang terang
supaya perahu menepi pantai ..,

tetapi ya Allah Tuhan Semesta ...!
Bukannya durja bertukar girang
hanyalah badan bertambah sangsai
hanya mega bertambah suram
aku pusing, rungsing~


ahh pedulikan semuanya ...!
diamkan saja segalanya ...!


"terima kasih kawan, saudara
aku terhutang budi dengan kau
terima kasih ya ?"

No comments:

Post a Comment