Friday, September 16, 2011

Ada beza ke ?

Macam biasa, aku memang selalu terfikir itu ini. Ada je masa kosong, mesti aku fikir benda pelik-pelik. dan sasaran aku harini ialah kaum Adam. Apa guna ada kawan lelaki, tapi tak bertanya pendapat kan.

Aku suka tanya soalan-soalan cepukmas dan aku mintak jawapan dari kawan-kawan aku sebagai pandangan seorang lelaki. Read  : Kawan-Kawan, maknanya bukan seorang dua yang aku tanya. Dann.. soalan yang aku selalu tanya ialahh.. jeng jeng jeng, okay tak suspen pun lynn. nahh..

"Ada beza ke calon awek dengan calon Isteri?"

and lagi satu,

"Kalau kau boleh smoke, kenapa aku (perempuan) kau tak bagi smoke? (sambil mintak satu batang rokok and buat-buat nak hisap)"

haa lepastu aku kene cepuk! sakit gila beb, padan muka kau lynn..

*gelak*

Okay itu hanya satu gurauan ye, aku tak merokok.

Diorang cakap, untuk soalan pertama tu, memang ada. Awek dengan bini lain. ada sesetengah lelaki yang tak suka perempuan yang.. you know, sosial and nampak macam 'murah' tu kan. yang itu kawan aku cakap calon awek. yang calon bini pulak, kira yang baik lah, tak sosial, pandai dan lain-lain.

(eleh korang nak bini baik tapi korang macam la baik sangat *gelak*)

Tapi kan, tak semestinya yang sosial  dan pakai baju stok tak cukup kain itu jahat.
dan tak semestinya jugak yang duduk rumah belajar je tak pernah keluar langsung itu baik.

aku bukan nak memburukkan sesiapa atau mana-mana pihak, tapi ini kenyataan. kita tak boleh nak judge orang sesuka hati kan. kat sini aku taknak selitkan antara yang pakai tudung atau pun tidak. itu urusan mereka dengan Dia. aku tak berhak nak mengkritik. Bagi aku sama je semua.

Yang buruk kalau ditutup mungkin kita tak nampak.
Tapi yang buruk dan tak ditutup sekurang-kurangnya kita nampak.

dan yang jahat tak semestinya selamanya akan jahat
yang baik tak semestinya akan selamanya baik

people changes babe.
masa mengubah segalanya,
dunia kita berputar kan.

aku percaya, anak muda (perempuan) kat luar sana yang sedikit sosial itu boleh berubah suatu hari nanti. bila sudah tiba masanya dan kita jejak dunia baru, kita boleh berfikir yang mana baik dan yang mana buruk. alaa dunia muda-mudi kan, memang selalu macam ni. pengalaman kan.

*gelak kecil*

Kepada kawan-kawan lelaki : dengar sini, perempuan boleh berubah tau. lagi-lagi kalau dah masuk alam perkahwinan. aceceh, macam lawak pulak bila sebut pasal kahwin ni.

Oh by the way kawan aku dah nak kahwin dohhhhhh! hujung bulan ni, nama dia Hazaidah bte. Che Ahmad. Wuu rindu gila kat dia, dulu selalu gosip-gosip kat belakang kelas. hehee. tak sabar nak pergi wedding dia. aku beli baju khas untuk pergi wedding dia okay. sekian mekaseh.

Oh, yang soalan kedua tu pulak, tentang rokok.

ada jugak dekat 3 - 4 orang kawan aku yang aku buat macam tu, aku saje cakap "alaa kawan perempuan kau yang lain pun ada jugak yang smoke, apesal aku takboleh?"

sengaja menguji.

Katanya tak sedap mata memandang bila perempuan merokok. (iyee aku tahu, tapi kawan kau yang lain tu bukan perempuan ke? xD) lagi-lagi kalau yang bertudung. lepastu apa lagi eh, panjang lebar jugak diorang explain kenapa tak bagi aku sentuh rokok. Salah satu sebabnya ialah nak jaga akhlak kawan baik diorang ni. takkan nak biar kawan sendiri rosak kan. ha macamtu lah.

Papepun, aku sayang korang babe. Kalau la aku dapat kawan yang agak jahat, mesti diorang dah offer kat aku kan. Alaa lagipun aku bukan betul-betul nak pun, saja menguji korang. hehee. ternyata kawan-kawan aku semuanya baik! yeah love youu guys!

p/s: aku pun bukan lah baik sangat, ada masa jadi jahat jugak *gelak*

Ini yang aku bawa keluar dari kelas lepas jawab soalan addmath *sengih*

No comments:

Post a Comment