Thursday, March 12, 2009

t i d a k p a s t i

ohh lama sungguh aku tak update blog ni kan ? yes. lama. mungkin aku busy. atau malas. atau bosan dengan blog aku yang low class ni. (read : MUNGKIN.)

word atau perkataan 'mungkin' itu adalah merujuk atau menunjukkan sesuatu yang tidak tepat, dan tidak diComfirmkan lagi. ahh, banyak betul kemungkinan yang sedang aku fikirkan. okay. again aku cakap, Banyak. too much ! kot ? ahha. *wink*

key words : KEMUNGKINAN

yes. aku tulis apa yang aku nak. aku taip apa yang aku rasa aku patut taip. now aku tak tahu topik apa untuk aku kemukakan di blog aku ni. ades. okay aku sekarang sebenarnya suka suka menaip mengikut kata hati dan apa yang terlintas di dalam otak aku tanpa berfikir panjang seperti blog blog yang aku post sebelum ini. because banyak sangat perkara yang berlaku. sampai aku tak tahu nak taip, cerita, berleter, merepek dan bersyarah disini. mungkin otak aku tengah serabut dan jiwa kacau bagai siaran terganggu sampai aku sendiri tak tahu apa nak taip disini. sekian.

again ; MUNGKIN :)

duhh, kemungkinan yang sedang aku fikirkan ialah

kemungkinan besar aku just tertarik pada kau. senang cerita, alah normal lah perasaan remaja. thats all.

yes. again i use the word, MUNGKIN.

ahha. perkataan mungkin itu dapat aku describekan melalui karangan dan benda benda yang aku tengah taip sekarang. u read this, banyak kemungkinan dan persoalan yang aku sedang fikir. hmm? baca jelah jangan banyak bunyi pulak !

*laugh*

readd..

M - Manusia yang sentiasa berada di mata aku adalah engkau. semuanya kau. segala yang berlaku mesti ada kaitan dengan kau! aku pelik. why?

U - Untuk pengetahuan kau, kau lelaki paling pelik dan unik yang aku pernah jumpa. but kau selalu buat aku senyum sorang sorang. again, why eh?

N - Namun begitu aku masih tak tahu lelaki yang janis macam mana akan jadi prince charming aku. aku ragu ragu doh. kau ke weyh? n why kau plak? macam tade kene mengene jew =,='

G - Geram adalah emosi aku sekarang. tapi bila fikir fikir balik, patut ke aku geram dengan kau?... ( blablabla... ) *cencored*

K - Kelam kabut aku bila kau ada berdekatan dan disekitar aku. then aku fikir fikir balik, logik ke kelakuan aku macam tu? kau nak makan aku ke? tak kot.

I - Ini adalah kenyataan, fakta dan bukan cerita dongeng yang aku saje saje taip. dan segala yang tertaip disini telah ditapis setipis yang boleh.

N - Nama dan muka kau sentiasa ada dalam otak aku. n why ? untuk pengetahuan kau aku tak ada jawapan untuk soalan itu, trimass (:

( ouh mungkin suatu hari nanti segalanya akan terjawab. i'll waiting ^,^ )

now u see? key words 'MUNGKIN' yang aku sebut sebutkan tu dah pun aku describekan dalam bentuk diatas. ohh tidakk. aku still pelik dan sedang munasabah diri dengan segala yang berlaku di persekitaran aku. ouh yea. aku agak peka lah kot dengan persekitaran so that aku tahu apa yang berlaku pada kau. be aware weyh! aku tahu hampir semua dan apa yang kau lakukan. ;)

( read : HAMPIR, means not at all ) *wink*

ahha, patut kah aku berkata begitu?

lagi satu persoalan. *jeng jeng jeng* :P

hehehe. okay okay persoalan ini aku boleh leraikan di sini.

yaa memang tidak dinafikan, konklusi daripada segala yang berlaku di sekeliling aku merupakan satu kejadian alam. dan segalanya telah ditetapkan sejak azali lagi. wallahu-alam. ( read : SEGALANYA ) dan semetinya seperti yang y'all tahu aku tak boleh nak tidakkan apa yang aku sedang lalui ini telah ditetapkan, tapi bukankah manusia diberi jalan, dan tugas kita hanya untuk memilih, dan mengatur perjalanan hidup kita ini dengan teratur dan sebaik yang mungkin? oh ya. memang itu lumrah hidup, semua manusia sama sahaja. yang berbeza cuma identiti diri dan yang paling berbeza ialah CAP JARI. ahahahaha. (tiada kena mengena okay)

*laugh*

jika anda pernah atau telah melakukan kesalahan, make something wrong, mistake and else, just forgive urself then mulakan hidup baru. get a life bebeh ! kesalahan merupakan satu benteng untuk kita bangun, dan menjadi manusia yang cemerlang gemilang dan terbilang dari segi mental dan emosi kelak. cewahh. dan jangan takut dengan mistake. sebaliknya kita perlu berani menghadapi kesalahan. tambah tambah lagi jika kesalahan itu adalah berpunca daripada diri kita sendiri. dari situ lah kita boleh melatih diri kita untuk menjadi insan yang bertanggungjawab dan dedikasi dalam apa jua bidang. acewahh. aku dah bukak sidang ber-motivasi ni. ahahaha ;)

*laugh laugh n laugh*

so back to topic aku tadi, apa yang aku tahu sekarang aku just perlu search, kaji, selidik, eksperimentasikan apa yang aku nak, apa yang aku mahu, dan apa yang aku suka. aku just.. macam mana nak explain eh, macam ni lah. aku just bila apa yang aku nak tahu, apa yang aku suka dan apa yang aku nak, aku akan selidik, kaji dan macam macam lagi. so that tak mustahil lah jika apa yang kau tahu, aku jugak tahu? tak mustahil juga lah, apa yang kau buat, aku tahu? kan? just aku rasa kalau nak tahu. kita mesti buat sampai kita tahu setahu yang boleh ! faham ?

okay?

jadi tak mustahil gila yang semua benda aku tahu tu adalah dari penyambung penyambung dan penyumbang penyumbang bicara aku. haha. aku tak dapat nak imaginekan dalam bentuk perkataan tapi kalau korang dapat catch-up tahniah lah eh ;)

hey man, perhubungan dan komunikasi adalah penting dalam kehidupan kita lahhh.
kalau tak macam mana nak hidup secara bertamadun? kan? haha. (lagi sekali ianya tiada kena mengana) *wink*

ohh mungkin kau punya connection lgi besar. so i worry more. atau kau lagi hebat? mungkin.

heyy~ i use again ; MUNGKIN ;)

ahahaha. pening kepala den dah datang. adoi. sejak bila pulak aku pandai menyusun kata dengan sebegitu indah ? ohh mungkin juga disebabkan otak aku yang kosong telah diwarna warni kan oleh gambaran dan picture picture yang indah sejak kebelakangan ini. now i'm fifteen. form three allready. telah berganjak umur ku semakin meningkat usia dan mengerti nilai serta hebatnya kehidupan ini. berfikir secara logikal dan matang itu sedang aku cuba lakukan. oh yeah. i hope that aku dah boleh berfikir secara matang, logik dan berperikemanusiaan setelah melalui pelbagai jeins rintangan dan dugaan hidup aku selama 14 tahun.

again, empat belas tahun. masih mentah. ayam ayam lagi. aku tak mahu lah pada tahun 2020 nanti aku jadi insan yang tidak berperikemanusiaan serta kejam seperti pihak zionis. oh wehh, tidak terlalu jauh kah kekejaman yang aku sedang imeginasikan itu? hahaha. okay aku masih muda, tak perlu dan tak payah sebut tantang kerajaan kerajaan ini. but aku try untuk berfikir seperti orang yang berumur 25 tahun.

boleh kah begitu weh ?

haha. tiba tiba muncul lagi satu persoalan.

*jeng jeng jeng*

boleh ke seorang remaja bawahan umur seperti aku nak cuba berfikir seperti seorang yang berumur 25 tahun ?

konklusi yang dapat aku leraikan ialah,

Boleh ;)

yes. boleh. sedangkan adik adi putra, merupakan salah seorang daripada kanak kanak indigo yang jarang ditemui, satu daripada berJuta Juta kanak kanak yang dilahirkan setiap hari. mungkin lahh.

( wowowowoww!~ lihat lah betapa susahnya kita nak temui kanak kanak indigo dalam dunia ni kan? )

okay back to topic. dia yang baru berusia 9 tahun tapi dah mencapai tahap universiti dalam subject mathetmaics, dan mungkin subject yang lain. kot. boleh je kan? hah. mungkin di saat sekarang ini tahap pencapaian dia dah sampai ke tahap Ph.D, siapa tahu?

begitu juga kanak kanak indigo yang lain, lagi satu yang aku ingat. di afrika terdapat juga seorang kanak kanak indigo yang baru berusia 9 tahun kalau tak silap aku, telah mengIslamkan beribu ribu orang kafir dengan satu ceramah agama sahaja. sedangkan dia juga dilahirkan dalam bukan beragama Islam. hebat kan? wallahu-alam. kuasa tuhan. lihat lah betapa hebatnya kata kata yang keluar dari mulut kanak kanak yang masih kecil itu.

aku ada terbaca jugak, masyarakat amerika syarikat mempercayai bahawa kanak kanak indigo ni merupakan salah satu proses "penghidupan" kembali orang yang telah meninggal dunia. TETAPI! dalam agama islam sama sekali MENIDAKKAN kejadian "penghidupan" kembali kerana sesungguhnya segala yang telah mati tidak akan hidup kembali. Fullstop! (ini yang aku baca lahh)

lagi satu petikan, ada di nyatakan bahawa kanak kanak indigo ni, roh mereka sudah 'tua' sedangkan fizikalnya muda seperti kanak kanak lain. jadi tak mustahil lah jika adik adi putra pernah berkata sebegini dengan sinis dan geram sekali..

"otak adi macam kereta ferari tapi guru guru di sekolah ajar adi macam otak adi ni kereta kenari"

ohh, itu semua kuasa tuhan. sepertimana yang kita tahu kanak kanak indigo merupakan kelompok kanak kanak yang diberikan kuasa deria ke enam iaitu sixth sense oleh Yang Maha Pencipta. kanak kanak indigo juga terbahagi kepada 4 kumpulan iaitu yang mampunyai deria ke enam, mempunyai kuasa malihat benda halus, mempunyai kemahiran yang luar biasa (seperti adik adi putra tu lahh) dan lagi satu aku lupa. ehhe. *wink*

lalalalala~

kalau tak silap aku lah kan, lagi satu kelompok kanak kanak indigo ialah mereka mempunyai kemahiran untuk mengubati penyakit dengan begitu mudah sekali. seperti seorang kanak kanak di negara China, yang mempunyai penyakit HIV yang berpunca daripada ibunya yang melahirkannya sendiri, telah sembuh dan keluar dari kelompok HIV disebabkan kuasa yang diberikan oleh Allah S.W.T.

again, itu semua kuasa Tuhan :)

eh, kalau y'all nak tahu, benda ni aku dapat dalam petikan majalah dewan kosmik edisi Februari 2009. haha. kalau nak tahu lebih lanjut beli lah majalah tu dan baca okay ;)

okay okay aku dah merewang sampai ke mane tah ni. hahaha. back to topic again. mungkin pendapat y'all lain tapi aku tatap dengan pendirian aku. ahha. boleh aku cakap yang semua tuh takde kene mengene tak? okay okay again aku jawab..

Boleh ;)

ahahaha. aku sudah merepek tahap kerepek hangus dan rentung. ;))

ye tak dapat nak dinafikan, aku sedang tiada kerja sehinggakan apa yang aku taip sendiri ni pun aku tak tahu apa yang terkandung didalamnya. sekian. hahahaha.

*wink*

heyy, bukan aku sedang cerita tentang KEMUNGKINAN ke tadi?

ahhh what ever lah ! ahahaha. suke hati aku lah, blog aku. aku yang taip. aku yang update. hahaha. sengal je aku ;P

so sekian terima kasihh :)

p/s: kalau kau rasa kau adalah orang yang aku ceritakan ini, face me dude. dan tolong jangan perasan sebab aku tak suka orang yang perasan. ahahaha. mungkin ;)

( bangang gila en aku )

heyy i use it again ! ; MUNGKIN

T A M A T

No comments:

Post a Comment