Friday, January 1, 2010

// Bukannya mahu masuk kedalam bakul dan angkat sendiri, tetepi inilah hakikatnya


Okay aku disini bukan nak puji diri sendiri tapi aku rasa ini lah yang telah berlaku terhadap diri aku sejak setahun-dua ni. fuhh, macam suspen ajew bunyinyew!

sememangnya motif aku tulis blog ni adalah, aku sendiri pelik kenapa aku ni jenis yang terlalu berfikiran positif terhadap seseorang. expecially yang baru aku kenal. contohnya lah kan, kawan aku cakap si bedah ni jahat, banyak mulut, dengki and so on lah. tapi bagi mata aku ni, semuanya nampak baik je. suci je kan. sampai pernah aku tertipu and bla bla bla tapi aku still nak anggap dia tu baik, dalam otak aku mesti fikir dia tersalah cakap ke or whatever lah. yelah, mana ada manusia yang sempurna kan? maksud aku disini, kiranya aku nak bagi second chance lah. mungkin boleh berubah ke? tapi kenapa mudah sangat?

aku pernah juga nak cuba benci orang. tapi tak boleh weh. aku dah cuba. paling kurang aku akan benci dia seminggu-dua. then aku dah biasa balik macam selalu. benda ni normal ke weh?

yeah aku memang begini sejak dari mula. mungkin cara aku nampak macam 'usya slek' time first time nampak seseorang tapi aku memang jenis yang tak terus fikir negative. bukan nak puji diri sendiri, tapi~ ahh. poyonya kau ni alyn!

tapi aku pelik juga ya, kenapa perlu berfikiran negative sebelum kita kenal seseorang tu? tak kisah lah macam mana ghupa manusia tu. don't judge book by it's cover, kan?

fikirkan.

No comments:

Post a Comment