Monday, May 25, 2009

cerita kisah hati ini dan seterusnya, dan setahun kemudian ;)

p/s: ianya agak panjang so sabar. teruskan,


err, sebenarnya aku dah lama tahu semua tu
dan aku masih boleh terima
kalau aku masih boleh lihat kau dari dekat
dengar gelak tawa suka duka ketika bersama
tenung mata yang bersinar dengan seribu pertanyaan
tenung mata yang sayu penuh dengan segala jawapan dari persoaalan
tahu khabar berita suka duka yang baik buruk semua

tapi aku tahu tu semua sementara
sebab kau akan pergi tinggalkan semua ni
pergi tinggalkan tempat ini
err aku tahu kau akan pergi jauh dari sini
tu yang susah nak terima tu
haihh susah betul bila hati kata iya
mulut kata jangan
hish

awak
aku lebih rela kalau
kalau kau tak kenal aku
aku lebih suka masa zaman aku tingkatan dua
aku tengok kau dari jauh je
aku kan budak sesi petang, kau budak sesi pagi

dulu..

masa tu,
aku tak kenal kau macam sekarang
aku tak pernah tegur kau sebab aku takut
dan lagi satu, kau sentiasa bersama dia
TU LAGI MENAKUTKAN
hahahaha *gelak guling guling*

masa tu kau pun tak kenal aku macam sekarang ni
kau pun tak tahu kewujudan aku dalam sekolah tu
aku je yang tahu kewujudan kau dalam sekolah tu
memang lah macam tu tak best,
tapi, kan lagi senang kalau macam tu ?
takde lah aku asyik teringat kat kau
takde lah nota nota yang aku tulis dalam blog ni
takde lah semua yang aku reka untuk kau ni
kan ?

setahun berlalu dengan begitu
lama kan jangka masa nya ?
aku pun tak sedar yang dah setahun berlalu
dalam setahun tu
aku tengok kau dari jauh
aku tengok dengan mata kasar
sebenarnya masa tu aku tak kenal kau pun
aku cuma tahu nama dan kelas kau je *jelir lidah*
ada lah jugak niat nak tanya dengan lebih lanjut
tapi aku tak kuat
aku tak kuat
tak kuat

hakikatnya tu semua dahulu
sampai lah suatu masa ni
aku dapat semua yang aku tunggu

(err takde la tunggu sangat tapi ada lah jugak niat nak tunggu masa tu datang. hehe)


sampai suatu masa aku dah tahu apa yang aku mahu
aku dah tahu - saya dah tahu
aku dah dapat apa yang aku nak selama setahun tu

err kau mana tahu apa - apa
sebab aku tak pernah cakap
bukan kau sorang je,
malah takde sorang pun tak tahu pasal ni
tapi sekarang aku dah cakap
cuma kau je yang tak tahu yang aku tengah cakap pasal kau ni
he he he, (bodoh je)

teringat zaman dulu dulu
aku suka pandang kau dari jauh
masa aku usya usya tu kan
selalunya kau ada kat depan kelas
aku nampak kau
dari atas, kau pandang bawah
kau pandang ape tah kat bawah tu
aku pun pelik. tapi aku buat bodoh jela
hahahaha
kau tahu tak ?
sampai aku pun pernah TERjoin sama sama dengan kau pandang bawah
sebab nak tahu apa yang kau tengok kat bawah tu
tapi kau mana sedar sebab aku pandang dari jauh je

(hahahaha. bengong gile bila ingat cara aku usya kau time tu. terasa diri ini bodoh sangat =,=')

tapi kan
masa tu aku usya saje saje je menggatal
tak sangka pulak dapat kenal dengan kau
lagipun masa tu hati aku dah pun terisi dengan satu nama
dan tak tahu pulak semua nya akan jadi macam ni. hehe,
err, setahu aku takde sape tahu yang aku selalu usya kau
classmate aku sorang pun tak tahu taw, hebat kan aku ni ? *gelak*
dan takde sape yang tahu sebab aku pun tak terfikir yang semua ni akan terjadi

tapi kan weyh
tu dulu
hakikatnya sekarang
berbeda pulak dah

takpe lah,
aku dah mula terima hakikat sebenar
belajar melupakan daripada terlupa
aku lebih suka tengok kau bahagia
biar aku sendiri terluka
err luka ? *penin*

sekarang..

aku tahu yang aku tak boleh nak buat apa apa
aku tahu yang kalau kalau kau akan pergi tinggalkan semua ni
aku diam sendiri
aku tahu aku hanya boleh berdiam diri
aku tahu jangka masa setahun tak cukup untuk kenal kau
aku tahu semua tu sia-sia je
aku tahu aku tak boleh nak buat apa apa
aku hanya boleh pandang dari jauh je, kan ?
aku tahu tu
aku tahu

dan dan dan,
kau tahu tak ?
yang aku tak sanggup !
tak sanggup nak hadapi semua ini
tak sanggup - tak sanggup
tapi aku akan cuba
kau jangan risau
kau cuma perlu fikir masa depan
itu sahaja
tak perlu fikir tentang aku disini
dan itu memang benda yang tak pernah kau buat kan ?

hehehe, rasenye la

*sengih*


//kadangnya apa yang kita impi dan angankan selama ini walaupun bertahun kita tunggu, dan bila dah dapat ia sebenarnya tak seindah yang kita angankan di dalam impian kita tu, kan ?

No comments:

Post a Comment