Friday, May 15, 2009

haihh macam ni ke kawan ?


KAWAN :)

yaaa, KAWAN. ianya mungkin cuma merupakan lima huruf yang membentuk satu perkataan. tapi bagi aku tidak. ya ya, tidak. sebab disebalik lima huruf ini iaitu K-A-W-A-N, terselit beberapa perkara yang mahu aku katakan disini. ada banyak jenis kawan sebenarnya. atau dengan nama lain, sahabat, teman dan rakan.

err, itu tema entry aku kali ni. kawan teman sahabat rakan. aku taktahu macam mana nak explain but boleh aku tanya sikit ? err jap jap soalanya ialah.. jeng jeng jeng. jap jap lupa pulak. hehe. *gelak*

hah dah ingat dah !

apa erti sahabat bagi kau ?

aku dok fikir dari minggu lepas doe pasal benda ni. sebenarnya dah lama nak buat entry pasal ni, tapi aku tak post post. sebab kena jaga hati lah kan. haihh. susah betul bila nak menulis pada tempat yang umum ni. haha. (sape suruh aku buat blog kan ?)

*gelak*

haihh erti persahabatan ni sebenarnya berlainan dari setiap individu. tapi bagi aku lah kan, walau apa pun yang terjadi, selagi dia tu betul betul kawan aku dan tak pernah buat aku sakit hati atau buat aku rasa dah malas nak kawan dengan dia dah, selagi tu dia kawan aku. err macam tu kot. aku pun penin ni.

*penin*

okay back to topik, seperti yang aku cakap tadi, ada banyak jenis kawan dekat dunia ni. ada kawan yang betul betul kawan, ada kawan makan kawan, ada kawan si talam dua muka, ada kawan si hipokrot gila nak mampus, dan macam macam lah. yang lain kau fikir sendiri la ye.

*sengih*

disini aku nak cakap tentang kawan yang makan kawan. err, atau boleh dikategorikan juga dalam kawan tikam dari belakang. dimana kita percaya dia gila gila lah, tapi dia hancurkan kepercayaan kita sekaligus menggoyangkan ikatan persahabatan antara dua insan. cehh.

macam aku ni kan jenis yang suka dengar cerita sana sini, (kaki gosip nih. he-he-he)

then aku ada lah seorang member yang biar aku gelarkan dia dengan nama Ahmad. (bukan nama sebenar) cerita yang dia ceritakan ni tentang kawan yang makan kawan. atau dengan nama lain, kawan tikam dari belakang. dimana kawan dia yang dia percaya dah merosakkan ikatan persahabatan mereka sebab telah merampas kekasih hati si Ahmad ni. err sampai bagi amaran lah, ugut jangan ganggu awek dia yang dulunya awek si Ahmad tu.

err aku takut jugak kalau kalau ada di kalangan membe membe aku ni, ada yang perangai macam tu ?

*risau*

then masa si Ahmad tu cerita, aku pun terfikirkan membe aku yang sorang ni. grr bila ingat muka dia rasa nak sepak sepak je kot. siriously aku dah taknak ada membe macam dia. biarlah aku gelarkan dia ni si Awie. dia ni siriously aku fikir budak baik, dari kelas aliran agama, (dulu lah) then tiba tiba buat macam ni. err, tak ke pelik namanya tu ?

*mengeluh*

weyh siriously aku dah takboleh nak tengok mukakau doe. kalau tengok tuh, rasa nak sepak je kot. tapi aku sabarkan diri ni. hurm, dah lah Awie ku sayang, aku dah malas nak ada kawan macam kau. betul. aku kalau sekali kau buat hal, memang aku takkan percaya kau sampai bila bila. such as bila aku nak beri kepercayaan kat dia en, aku akan terfikir macam ni "err, alynn kau tak serik ke ? dia tu boleh percaye ke ?"

grrr,

*geram*

heheh sabar alynn, bukan dia sorang je kawan yang kau ada. hee, and and terimakasih yang teramat sangat kepada semua kawan aku yang selama ni tak pernah hancurkan kepercayaan aku. korang memang best dan plus plus best. terutama sekali TopFriends MySpace aku tuh. and and, yang terbaru, kak adah ! haha :D

thx a lot friends :)


p/s: ouh tak lupa pada negga. err kau ni perasan baik je kot. eii kau tau tak yang aku dah benci kau gila babi punya gay tahap anjing menyalak beranak empat ? muahahaha. kau pergi mampus okay. tolong blah dari hidup aku sepantas kilat. terimakasih.


*senyum*

1 comment:

  1. satu pun aku tak fham.
    haha.
    ajaib seyh, anjing menyalak beranak empat.

    ReplyDelete