Wednesday, May 13, 2009

aku perlu kamu

gaambar hiasan


saat manik manik jernih dipipi
kau tiada
tak mengapa
aku cuma kangen kata kata semangat yang sering kau beri
antara kenangan kenangan itu
antara iya tak iya
ahh biar saja kenangan yang tak bererti tu

kenapa perlu berlaku
jika ada yang terluka
ada yang berlalu
ada yang terhina
ada yang sendirian
ada yang berduka

kenapa tidak
katakan saja semua itu
katakan saja apa yang kau mahu
katakan saja apa yang perlu
tidakkan saja yang mana salah
tunjukkan saja yang mana betul
selesai sudah semua ni
tenang menghadapi hari esok

terang yang menanti dihadapan
hari ini dan seterusnya
apa kan terjadi
jika aku kata semua
jika aku curah semua
jika aku teruskan ini semua
jika aku tak berpaling seperti ini
apa terjadi ?

catatan itu yang aku fikirkan
fikir sedalam dalam yang perlu
perempuan itu yang aku takutkan
pandangan matanya menikam kalbu
kalau lah aku diberikan kakuatan
"nak je aku nak smackdown dia balik"

err sudah sudahlah tu cik alynn
haihh.

*penin*

1 comment: