Monday, June 28, 2010

// Thanks For the Memories..

(gambar takda motif)

currently litsening bila cinta (lagu kat blog aku ni haa) *senyum*

sobs sobs.. alamak emo pulek. hihihi.

buat pengetahuan kau, termasuk yang ini dah empat kali aku tulis separuh notepad untuk entry blog kesayangan ini tapi semuanya dipadam. idea aku tersekat. tersangkut takat otak je. tak terkeluar dek jari yang menaip ni. ishh. sabar jelah.

Well I'm getting happier all the time, which is very nice.

hari ini hari pertama dalam minggu yang aku jangka akan jadi minggu paling busy. hurmm, semuanya okay. tidak terlalu memenatkan. hanya dengan menjaga kiosk, dan jual waffle. mungkin esok akan lebih mencabar (cehh) kerana aku pulak yang akan menjaga gerai kat ruang jualan di sekolah itu.

hurmm, chocolate strawberries.. nyummy~ sedaaap.. (tak sabar nak kebas esok)

*gelak*

aku tak ada cerita. juga tidak ada idea. again. hai kenapa lah otak ni selalu kering dengan idea. yela, dulu banyak idea sebab study tak tensyen sangat kan. tahun ni macam blur sikit. plus dengan buzy lagi kan. kang aku letak formula addmath kat sini kang, tak terkejut pulak semua orang. hihi. *merepek*

tadi aku on laptob lama tu. ye, laptob acer tu. yang dah berkurun ditinggalkan. well, kesian laptob tu. dulu aku berkepit dengan dia. sekarang dia ditinggalkan. hurmm. well atleast laptob tu masih dalam simpanan aku. ada kat tepi ni haa. dalam beg dia. hehee.

laptob tu menyimpan seribu satu (1001) kenangan. bila aku bukak, macam macam aku jumpa. teringat zaman dulu-dulu. rindu pun ada. tapi aku tolak tepi. benda dah lepas, buat apa nak dikenang lagi kan? buang masa je.

special thanks kepada:

AbangKachak : sebab jaga aku. sedarkan aku. and so on..
AbangBulan : sebab.. sebab.. ntah. tapi aku nak terima kasih sangat-sangat kat kau. kau dah mengajar aku banyak perkara. baik atau buruk, aku tetap akan ingat semua tu.
AbangUda : hurmm, yang ini belum ada comment. *zipp*

satu persatu gambar, nota, dan puisi yang aku tulis dan simpan dalam laptob tu aku baca dan tengok. fulamaaaaaaaaaaaak jiwang habis lah aku time tu. maklum laa, budak-budak lagi kan. tapi thank god la atleast lepas berlaku semua tu aku dapat berfikir dengan lebih matang. kan? tapi tak dapat dinafikan memang aku still macam budak-budak lagi. ahh, belajar dari kesilapan. sekarang aku lebih berhati-hati.

mungkin itu hikmahnya. siapa tahu?

tangan aku macam nak click "delete" semua tu tau. tapi.. takpayah lah. kenangan kan.. aku pun jarang on laptob lagi satu tu. *senyum*


p/s: haha. mungkin ada sesetengah pembaca tak faham apa motif aku menulis macam ni. kalau nak faham, baca entry-entry aku masa tahun 2009. okay?

*wink*


by the way.. nah!

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Di tinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Dan ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkan ku


Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan


and.. aku teRasa macam nak menulis cerpen balik. alaaa.. macam dulu-dulu tu? dulu ingat nak sambung 'kerja' tu lepas PMR haritu tapi ntah lah.. hehe. well, nantikan cerpen terbaru aku ya! dah siap nanti aku post kat blog.

No comments:

Post a Comment