Tuesday, June 15, 2010

// Wake up in the morning.


*senyum*

mulakan hari anda dengan sebuah senyuman. haha.

lama kan aku tak update blog ni? bukan, maksud aku update yang betul-betul update, merepek membebel menaip perkara bukan-bukan. kan? ha-ha-ha.

blog aku dah bertukar rupa. harini aku terdetik nak buka account blogspot and edit semua nya. konon nak bangkitkan jiwa blogging tu la kan. tapi we'll wait and see jelah ye. okay sebenarnya aku tengah bosan. LOL.

seminggu berlalu. cuti pertengahan tahun. tup! kejap je dah setengah tahun. kan? aku macam dapat rasakan masa ni sekejap sangat berlalu. rasa macam kosong ja dunia ni. tapi bila kita toleh semula kebelakang, rupanya terlalu banyak kenangan dan perkara yang kita dah lalui. betul kan? aku cakap based on fact. tak tipu ni. aku rasa korang pun sama macam aku. benda ni lumrah kan.

goods or bads, tu tolak tepi. sama ada baik atau buruknya itu kita sendiri yang tetapkan. macam kalau kau dah buat kesilapan, belajar lah dari kesilapan tu kan? ape susah. life is easy. but, life turn hard when we are in the middle of choices and so on bla bla bla..

cakap pasal pilihan. aku sangat lemah dalam bab milih memilih or pemilihan or pilih or what ever lah. seriously. aku sangat lemah dalam 'bidang' ni.

macam kalau aku tersepit antara dua perkara. contohnya; aku di'invite' untuk keluar dengan dua orang dalam satu hari. hah, nanti aku pening kepala nak pilih yang mana satu. mula lah nak gelabah. kabut. (okay aku tahu aku memang kabut) and selalunya aku akan list yang mana baik buruk antara dua option tu. and kalau boleh, aku nak pilih dua dua. bukan nak tamak, tapi puaskan hati kedua-dua belah pihak. something like that ah.

oh ya! lupa pulak. aku baru balik dari kem usahawan muda permata yang bertempat di kolej keris mas, UKM Bangi. wah, kem ni cool gila. okay aku dah pergi kem ni dua kali ya. again, dua kali! mark my word, DUA. haha. but yang cool nya, dua kali pergi, dua kali jugak aku rasa macam taknak balik rumah. cool kan? *winkwink*

kat sana macam-macam aku belajar. komunikasi perniagaan, inovasi and macam macam lah. kat sana pun aku dapat ramai member baru (wahh) yang spoting lah kan. and aku pun dapat kenal facilitator-facilitator yang gempak habis lah. aku harap aku dapat contact semua facilitator and peserta kem tu sampai bila-bila. baru best. kan.

hmm.. apa lagi eh.. hah! ni haa, abang facilitator kat situ ada band tau. lagu-lagu diorang cool lah. aku suka sangat. and yang paling-paling-paling aku suka lagu ni;


Mospeada - Pancaroba Kisahku

ini kisah tentang hidupku yg makin layu
selalu kecundang dlm cinta yg tlah dibina
aku seakan akan ingin, bputus asa
namun semangat jiwa membawaku semula

cinta oh indahnya bila kau mekar disitu
mewarna dunia dgn secerah pelangi
aku meharapkan agar kau trus mekar
menyinari ruang kegelapan

biarpun hati pnah dilukai namun tetap jiwaku
terus mengharap cinta dan juga harapan
ku takkan kecewa lagi

ku merangkak sepi seorang diri
mencari sinar bahagia
yg mampu membuatku tersenyum kembali
menghadapi duniaku

kegelapan menguasai daku
tanpa hadirnya cahaya
kelopak bunga layu
daunnya berguguran
ku terus mengharap
cinta..


ehemmm.. nak dengar?

No comments:

Post a Comment